Monday, February 16, 2009

Rise of The Lycans



Underworld: Rise of The Lycans. Muvi ni aku tgk semalam kat ofis, time rehat la... bukan time keje. Muvi ni adalah sequal dari cerita2 Underworld sebelum ni. Kalau dalam Evolution, cerita dia pasal evolusi dan kacukan Warewolf dgn Vampire. Jadi satu makhluk yang super. Dalam cerita ni, lahir satu lagi makhluk dari hybrid warewolf- vampire ni, tapi yang lebih bermanfaat iaitu LYCAN. 

Lycan adalah jenis hybrid ni tapi dah di manupulasi oleh golongan vampire yang di lead oleh Viktor. Lycan lebih kepada manusia dari hybrid itu. Golongan Lycans ni di jadikan hamba oleh Vampire. 

Mereka tidak boleh memberontak, dalam kata laen tidak boleh bertukar rupa menjadi hybrid itu sebab mereka dah di pasang dgn safety device laa lebih kurang. Semacam necklace yang ade spike mengarah ke leher mereka. Andai nye mereka bertukar, leher mereka akan mengambang sperti leher warewolf dan spike tu akan stab die punya leher la, so mati terus la. Itu la cara mereka di kawal oleh vampire ni.

Cerita ni nice, tapi bagi aku terlalu pendek utk cerita mcm ni. Satu plot ke satu plot cepat sgt. Bkn la aku nk kata aku suka cerita meleret leret, cuma kali ni agak pendek mnjadi kan story line dia agak padat. Durasi die cuma dalam 90 minit je, kalau di tambah plot2 sampingan aku rasa aku akan dapat feel lebih siket. 

Suspen factor dalam cerita ni x begitu menonjol, sbb semua nk cepat. haha... ok tu ok la, tapi kalau di tambah cukupkan durasi ke 120 minit, mesti best. Macam bagi masa yg lebih siket utk digest and feel the story.

Overall, another great muvi la. Pack with actions, love, and power. aku bagi 3.8 bintang out of 5. Lepas ni ade lagi sequal die ni sebab Viktor x mati lagi.



No comments:

Post a Comment