Friday, February 6, 2009

DAULAT TUANKU!!!!


Sultan adalah pemerintah tertinggi dalam sesebuah negeri yang mempunyai MB. 

Aku x tau dari mana nak start... tapi aku paling sakit hati bila seorg INDIA dgn lantangnya berkata die nk saman Sultan!!! Bodoh ke hape makhluk sekor nih. Ko tu dah laa dtg sini menumpang!!! Tok Nenek ko dulu org putih bwk masuk tanah melayu ni bodoh!! 

Ni kali kedua makhluk ni nk cabar Sultan. Kalau sume igt, mase BAR caouncil tu pon die gak yang ckp kencang~ Sakit ati dol. 

Sultan tu lambang KETUANAN MELAYU di TANAH MELAYU ni. Pastu yang penasihat tu pulak sokong 100% tindakan org kanan die tu. Name penasihat, nasihat laa jgn buat mcm tu. Ko tu org melayu... kalau org pendatang nk buat sesuatu kat SULTAN ko, x kan ko x nasihat suh jgn buat!!! 

Aku tak paham ORG MELAYU yg sorg nih, mamat INDIA ni nk bagi ISLAM x jadi agama rasmi die OK, INDIA nk saman SULTAN MELAYU pon die buleh OK!!! APE KEJADAH NYE...

OTAK die ni LIBERAL TERLAJAK ke mcm mana? Ke die dah x nak dah sistem BERAJA ni?? nak pakai sistem PRESIDENT mcm negara kroni2 die nih?? Ke mcm mana? Nk jadi PRESIDEN pertama MALAYSIA kot!!! aku x paham laa...

Mmg la politik yang di mainkan kerajaan atau pembangkang ni SANGAT SANGAT SANGAT tak TELUS, tapi jgn laa sampai melibatkan INSTITUSI RAJA MELAYU!!! KALAU ORG MELAYU SENDERI MEMBIARKAN INDIA NK MEMALUKAN RAJA MELAYU... SAPE LAGI NAK DI HARAP MENDAULATKAN RAJA MELAYU. 

Nmpak sgt perjuangan yang dilaung- laungkan tu x memenuhi RUKUN NEGARA, yang ade menyebut KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA. Si INDIA tu mampos die laa, die tu bkn ORG TANAH MELAYU pon, ko tu ORG MELAYU. Dokong laa PRINSIP RUKUN NEGARA tu. 

Tapi yang pelik nye, ramai lagi org duk sokong die. Kejadian rusuhan kat Istana d Kuala Kangsar tu, memalukan dan menjatuhkan martabat seorg RAJA. Yang buat demonstrasi tu, sume org MELAYU!!! Org JENIS LAIN x nampak batang idung pon. Bercakap kencang POM PAM POM PAM, tp xde pon yang dok atas jalan tu. Yg di hantar buat RUSUHAN tu PENCACAI MURAHAN, yang di sogok dgn janji2 manis dan gossip2 liar. Tu aje. 

Bile merempat kene tahan dgn POLIS ke FRU ke, berape org tadi... 9 kalau x silap, ade MAMAT INDIA tu pegi tgk dok dalam lokap??? Ade ORG MELAYU SI PENASIHAT tu pegi tgk??? Xde kan~~~ Tp, di suruhnye PENCACAI ni buat mcm2, yang pelik nye... PENCACAI ni plak iiiikkuuuuttttt sume yg di canangkan tu. PIKIR LAA SIKIT!!! Baru balik SEMAYANG JUMAAT tu. PIKIR... kalau aku merusuh, kene tangkap, anak bini aku mcm mana??? Kerja aku mcm mana?? Kalau yang student, nnt kalau aku join AKU KENE KICK DARI U/ KOLEJ. 

Ish, x de pikir dah... maen ganyang je. Haaa... dah ganyang tu, TERIMA laa org nk ganyang ko pulak kat dlam. PIKIR DULU... PIKIR DULU. Aku x paham laa dgn org MELAYU ni, cepat sgt makan ayat2 manis. 

X kesah laa ko sokong puak mana, coz sekarang ni 2 2 haru biru. Tapi PIKIR dulu sebelom buat keputusan. Org2 ni tunjuk perasaan, ape yang dapat?? MEMALUKAN MALAYSIA JE, lagi penting... MENJATUHKAN MARTABAT INSTITUSI BERAJA. 

Org2 yang merusuh nih, TOYOTA CAMRY 2.4 lebih kurang 20 bijik yang KERAJAAN PERAK "LAME" beli tu, ade sesape penah pegang tayar kete tu?? Aku x nak tanye ade sesape yang penah naek sebab mmg jawab die xde!! PEGANG TAYAR pon x penah, tapi org2 ni yang konon nyer berjuang mati matian. YANG SENANG NYE SAPE??? Yang duduk dlam ofis tu laa. YANG SUSAH NYE SAPE??? Yang gatal merusuh x BERPIKIR PANJANG tu laa... DOK LAA DALAM SANA SORG2, SERU LAA NAME MAMAT INDIA YANG NAK SAMAN SULTAN TU BYK2!!!

-Sekian-

No comments:

Post a Comment