Wednesday, February 11, 2009

Oh Pentas


Pentas 
kalau dalam bahase org putih
di sebut stage
dalam bahasa laen
aku kurang pasti la pulak

pertama kali
aku kenal tempat bernama pentas ni
semasa aku d tingkatan 4
time tu aku di kire fresh la
stage fright tu ade siket

masa sekolah
2 watak utama 
jadi teknikal punya org sekali
baru bertatih
slow slow la, mana boleh terus berlari

jaman unibersiti
odisi pertama, di suruh botak
tak pe la
terima kasih aje lah
baru ade rambut panjang siket

x buleh jadi
batin utk bertemu pentas menjerit
teknikal dulu la
usha usha dulu kegiatan dalaman
rasa sesuai baru terus

jiwa dah seronok
kepala dah layan
start pijak pentas balik la
blakon tu tak la
menari erotik saje masa tu

daki ke atas perlahan lahan
slow slow
dapat watak sikit sikit
lama lama di beri la watak besar
di suruh pulak mengarah

sekarang nih
bukan stage yang di naik
platform instead
nak terbang, sayap tak dak
nak merayap, aku tak melata

sabar sabar
sekarang mase utk belajar kerja
time kerja tak dak dah nk belajar kerja
suka hati jgk 
tak de la gundah sangat

pentas sendiri
guna betol betol
guna puas puas
org lain bukan tau
hahahahaha



No comments:

Post a Comment