Tuesday, February 3, 2009

February People...

Februari, bulan kedua dlm kalendar Masehi. Bulan yang tak cukup 30 hari sebulan, tahun 2009 ni hanya ada 28 hari je sebulan. So, sesape yang birthday die on 29, xdapat laa nak celebrate birthday die tahun ni. 

Sedih kan~~~ tapi ape pun, x bermakne birthday diorg x de tahun tu, umur mereka x meningkat tua. Umur tetap jalan babe~ tak kira laa ada birthday ke xda. Yang kene igt, umur kita ni x kan jadi lagi muda. Beringatlah semua dalam kehidupan ni, xde satu benda pon yang berkaitan dengan mase dan waktu yang statik atau mengunsur ke belakang. 



Cerita pasal Februari ni kan, aku nk share satu benda. Tentang pesonaliti org yang lahir d bulan Feb  ni, coz I'm one of them. Benda ni xda laa mengarut sangat sbb kajian ni di buat oleh pakar mortivasi no. 1 Malaysia, Datuk Dr. Hj Mohd Fadzilah Kamsah. 

So, dalam ape yang yang di perolehi dari hasil kajian beliau... nak kate 100% betul pon x jgk. Tapi, bg ak most of the point tu ade la yang betol nyer dan sangat2 betul... bagi aku laa. Org laen tgk aku x mcm yang aku rasa, tu aku no komen la. Mcm mana aku nk tau persepsi org terhadap aku kan. Tapi ade jugak point yang aku rasa x da pada diri aku.

So, jom laa kite tgk sape yang kene....Personaliti org2 Februari oleh Datuk Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah:

Berfikiran abstrak. Sukakan benda yang reality dan abstrak. Inteligent, bijak dan genius. Berpersonaliti yg  mudah berubah. Mudah menawan org lain. Agak pendiam. Pemalu dan rendah diri. Jujur dan setia pd segalanya. Keras hati untuk mencapai matlamat. Tidak suka dikongkong, mudah memberontak apabila dikongkong. Suka kegiatan yg lasak. Emosinya mudah terluka dan sgt sensitif. Mudah mempamirkan marahnya. Tidak suka benda yg remeh-temeh. Suka berkawan tapi kurang mempamerkannya. Sangat berani dan suka memberontak. Bercita-cita tinggi dan suke berangan-angan dan ada harapan utk merealisasikan impiannya. Pemerhatian yg tajam. Suka hiburan dan sukan. Suka benda yg bersifat seni. Sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran. Berkecenderungan pd benda yg tahyul. Amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros. belajar untuk mempamirkan emosi. 

Yang ni plak based on aku punye tarikh lahir laa, no yang sgt nice 252~~~ =))

Anda adalah Pencari. Selalu menyelesaikan sesuatu yang tersembunyi,dan Anda sukar untuk menerima sesuatu perkara dengan mudah. Perasaan Anda tidak mempengaruhi keputusan Anda.  Anda suka mempersoalkan apa yang ada disekeliling Anda tetapi Anda tidak suka dipersoalkan. Anda kerap dikenali sebagai ahli falsafah dan sangat berpengetahuan dan kadangkala bersendirian. Anda gemarkan perkara yang berteknikal dan berkebolehan untuk menjadi penyelidik yang baik dalam menyelesaikan sesuatu perkara. Anda sangat suka berahsia. 

No comments:

Post a Comment