Sunday, January 16, 2011

Hari Bersamanya

Hari yang malam2 ni seorg kawan di FB mengingatkan aku akan lagu Hari Bersamanya ni, lagu Sheila on 7. Lagu ni mmg nice pon, typikal indon song. Tapi ok. Layan laa kalau nak relax2... nmpak nya lagu ni akan di mainkan 2 3 kali lagi malam ni sementara menunggu masa light-off. macam duk asrama pulek... hahaha. 
sedikit ulasan; lagu ni berkisar ttg seorang lelaki yang sgt menyayangi seorg wanita, dan mahu menghabiskan masa andai masa itu sudah bersisa bagi si lelaki ni utk terus bersama wanita yang die dah lama dambakan dan akhirnya mereka bersama. lelaki ni memohon pada Tuhan agar dia terus di beri kesempatan utk terus menatap mata wanita itu, seolah-olah itu adalah hari terakhir dia menghela nafas. 
dalam point of view from different angle, lagu ni sesuai di tujukan kepada seorang wanita bernama IBU. mmg cantik bait2 kata lagu ni bila di tujukan pada seorg ibu. pandang wajah ibu dengan senyum pon dah dapat pahala, mmg sesuai lah utk habiskan andai itu waktu terakhir ngan ibu kita~
sesuailah dengan kawan aku tu, sbb die dah kawin dah. so mmg wajarlah die ada harapan seumpama ni. sangat tak sesuai lah kepada golongan2 yang belum ade hubungan yang sah tu utk memperaktikkan erti lagu ni dan harap lebih2 yer... hahaha  kepada yang tak kawen tu, tujukan lagu ni kepada ibu kita semua yang tercinta, semoga kita mendapat segala peluang utk terus menabur bakti sehingga akhir hayat kita pada mereka. InsyaAllah.

ni lirik lagu Hari Bersamanya tu, kat bawah tu ade link mediafir bagi sape2 yang belum ade lagu ni, sile2 lah download. terima kasih~~~

Hari telah terganti
Tak bisa ku hindari
Tibalah saat ini bertemu dengannya
Jantungku berdegup cepat
Kaki bergetar hebat
Akankah aku ulangi merusak harinya
Mohon Tuhan
Untuk kali ini saja
Beri aku kekuatan
‘tuk menatap matanya
Mohon Tuhan
Untuk kali ini saja
Lancarkanlah hariku
Hariku bersamanya
Hariku bersamanya
Kau tahu betapa aku
Lemah dihadapannya
Kau tahu berapa lama
Aku mendambakannya
Tuhan tolonglah (beri kesempatan)
Tuhan tolonglah (beri kesempatan)
Hariku bersamanya
Hari bersamanya
Hari bersamanya
Hari bersamanya
Hari bersamanya
Hari bersamanya
Hari bersamanya

Tuhan tolonglah
Hari bersamanya
Tuhan tolonglah
Hari bersamanya

No comments:

Post a Comment